Jak se naučit matematiku

ledna 17, 2016

          Milé slečny,


vy, které v roce 2016 maturujete, doufám, že nejste vystresované už teď, tak jako já. V tento čas až tolik neřeším maturitu, ale příští týden v pátek se uzavírá pololetí. Většina mích vybraných škol na průměr nebere. Díky bohu! To mě upřímně vážně hodně rozčiluje, chodím na školu, na které jsou tací učitelé, že i když se dostanete do celorepublikového kola olympiády z matematiky (což už o něčem vypovídá), tak vám milostivý stejnak na poletí zapíše za 3 nebo klidně i za 4. Svojí školu budu jmenovat raději až po maturitě, ale pokud jste Pražáci a jste o téhle problematice informováni, tak po Klausouvi jsme vážně 'nejlepší' a 'nejtěžší' škola. Fakt všechny bych je na hranici upálila!

Chcete ty protivný učitele matematiky strčit do kapsy? Stačí obětovat trochu času, a matematika vám už problém dělat nebude! Tak čtěte dál :)

          Abych to uvedla ještě na pravou míru, nejsem ta co se do toho kola dostala. Nechci působit nijak naivně, ale upřímně si myslím, že matematice docela rozumím. Když jsem měla i dobré učitele, tak mě dokonce i bavila, ale jsem spíš blázen do fyziky a ve fyzice mě matika nebaví. Hrozně ráda si čtu o kvantový fyzice, ale že by mě bavilo fyziku matematicky dokazovat, tak to fakt ne. 
          Jde o to, že u nás ve třídě je to tak, že si lidé matematiku napočítávají. Poté napíšou test a překvapivě po měsíci nic nevědí. Já si ráda věci odvozuji logicky, a pak už přece ani není možné na to zapomenout. A když jo stačí vám jen na minutku na látku mrknout a hned už víte oč kráčí. Zkuste to taky tak! Zkuste danou tématiku pochopit, což vám zabere méně času, než si hodiny a hodiny napočítávat a potom na to zapomenout. Napočítat si příklady je samozřejmě důležité, ale přece svůj věnovaný čas nehodíte do kytek a hned na to zapomenete!
          Jak se naučit matematiku, aby dávala smysl? Aby jste konečně věděli proč to vůbec počítáte? Ráda bych vám představila podle mě dvě nejlepší internetový stránky. Věřte mi, podívejte se na ně a rázem všechno pochopíte. Neseďte nad matikou hodiny a hodiny s tím, že tomu stejnak nerozumíte, ale hlavně, že nebudete mít za 5.



  • Nejprve se doporučuji kouknout na Marka Valáška. Je to učitel matematiky, který vám všechno naprosto skvěle vysvětlí. Není to jak paní učitelka u tabule, která vám nadiktuje postup, na který hned zapomenete. Tento skvělý pán vám všechno tak skvěle vysvětlí, že vám to už konečně bude dávat smysl.
          Stránky pana Marka Valáška - Mathematicator
          YouTube - Marek Valášek


  • Dále bych doporučila stránky - Realisticky. Je to v podstatě taková učebnice pro učitele, jak vést výuku. Kdyby takhle vedl výuku každý učitel, určitě bych nepsala tento článek. Tyhle dokumenty si s vámi jakoby 'povídají'. Mluví na učitele, a pěkně tak popisují, jak počítá slabší část třídy a jak silnější část třídy. Občas je to i vtipné číst. 

Někoho by to možná mohlo urazit, že učitelé škatulkujou studenty do těch lepších a těch horších. Vůbec si toho nevšímejte, a naopak toho využijte! V v tom dokumentu je totiž napsáno, kde mají žáci problém, což vám při přečtení příkladu nepřijde, ale to je ale přesně ta část, na kterou se zaměříte a už se při počítání prostě nezaseknete a půjde vám to. Zkuste to. :) Já studuji střední takže používám učebnice po SŠ. Všechno je tam seřazené podle osnovy - Učebnice SŠ - Realisticky. Mělo by vám to ke studiu stačit, je to napsané pro gymnázia. Já studuji průmyslovku, kde máme více matiky a stačí mi to.


Víte co se mi na tomhle stylu učení líbí úplně nejvíc? Uděláte si něco dobrého k snědku. Já nejradši třeba palačinky. No, a nějaké dobré pití, třeba horkou čokoládu, aby jste u videa od pana Valáška neusnuli (což moc nejde, jelikož je to zajímavý člověk, ale já jsem někdy, tak unavená, že už nemůžu nic). Pustíte si video a už jen srkáte čokoládu a nemůžete se mít líp. Proč vlastně do té školy na tu matiku chodím, když tam nemůžu jíst? :D

Přeji vám spoustu štěstí do učení, a doufám, že to někomu pomohlo a bude si u matiky místo smutný nálady srkat čokošku. :)

After Shiba Inu, You Might Also Like

0 komentářů

Popular Posts

CZIN.eu

Okurčáci